Vill du vara min vän?

Hur definerar man egentligen riktig vänskap?
Jag tror man kommer få olika svar vem man frågar, men för mig har jag en glasklar linje över hur riktig vänskap ska vara i en perfekt värld:

* Kunna lita på sin vän till 100%
* Inte skämmas att berätta saker för sin vän
* Alltid få en känsla av sin vän att han/hon vill ens bästa
* Man vet om att ens vän alltid kommer stå bakom o stötta, oavsett vad som händer
etc.

Det kommer alltid finnas olika typer av vänner (en som är roligast att festa med,  en jag alltid kommer ringa till vid problems, en jag gärna berättar allt för, mm) men de få riktiga vännerna man har dem ska man kunna göra allt tillsammans med, det ska aldrig vara några tveksamheter över var man har varandra. Sen finns det alltid vänner som man tycker det är trevligt att umgås med, och sist men absolut inte minst: de bekanta, de personer man kan förfesta med, stå o små prata med när man ses på stan...

I de flestas liv har man massvis med bekanta, men endast ett fåtal riktiga vänner och det är väl precis så det ska vara?! Iaf i min perfekta värld...


Kommentarer
Postat av: Emilie Gunnarsson

Du är min vän!

2009-01-26 @ 16:02:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0