Extra knäcka vs. Sambo

Som vanligt tänker jag mycket på min ekonomi ...
Jag vet att jag går runt ekonomiskt med den lön jag har, men jag vill ju unna mig en massa roliga o fina ting också...
Frågan är nu om jag ska gå o bli sambo (halva hyran) eller om jag ska skaffa mig ett extra jobb (extra cash i plånboken)

Det finns både för och nackdelar med båda delarna:
Sambo:
+ Någon som är hemma, slipper sitta själv.
+ Delar räkningarna med någon, fler pengar över
+ Får förhoppningsvis en massa kärlek av söt lite karl =)

- Alltid någon som är hemma
- Saker liggandes överallt (kanske)
- Måste hitta någon att dela mitt liv med!

Extra knäck:
+ Träffa en massa nytt folk
+ Lära mig en massa nytt
+ Mer pengar i fickan

- Kanske börjar jobba så mycket att jag lägger mina intresse vid sidan
- Har kanske inte tid att träffa mina vänner, familj eller en karl
- Sliter både fysiskt  psykiskt på min hälsa...

Hmm dessa frågor man har, men inga svar...
Kanske ska börja tänka på ett extra knäck ändå.. Alla som känner mig vet ju att jag ändå inte har tur i kärlek!
Något förslag på jobb?

Kommentarer
Postat av: Katta

Men Carro, säg inte att du inte har tur i kärlek. Du ska se att i slutet av 2009 så är du praktiskt taget gift.. Detta är ju ditt år, utnyttja det! :)

2009-01-07 @ 20:52:52
Postat av: Mamma

Jag vet att det ska kännas rätt när det gäller kärlek,MEN man får se både INSIDAN och utsidan.(alla har vi våra små brister).Caroline kärleken kommer, ta den före fler jobb.

2009-01-10 @ 16:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0