Denna alkohol...

Vad märkligt det är med alkohol egentligen...
När jag började dricka ansåg jag att alkohol var en partyhöjare, jag hade alltså mycket roligare när jag fick lite i mig, men nu när man börjar bli äldre, ser man verkligen alla baksidor med alkohol. Det finns vissa människor i min närhet som har, eller har haft problem med alkoholen och för mig är det jätte tråkigt. Jag tycker inte det är lika kul med alkohol längre och jag dricker framförallt inte i samma mängder längre... Visst kan det väl än idag hända att man får en karatefylla, men jag har mer respekt för alkohol idag än vad jag hade för några månader sedan... Det som jag också tycker är VÄLDIGT konstigt är att om jag en kväll väljer att INTE dricka, för att jag inte har någon lust, då undrar folk vad det är för fel på en, eller om man är gravid. Är inte det konstigt att alla idag tar förgivet att man ska dricka när man går ut?! Detta kanske är ännu ett vuxenpoäng, vem vet? Det ända jag vet är att jag dricker för att det är gott o att det ibland är jätte gott =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0